سفارش تبلیغ
صبا ویژن
شهر من گمشده است اردکان
وبلاگ حرف هایی خودمانی است در مورد شهرم حرف هایی که شاید به تعداد شهر های ایران قابل تکرار باشند
سه شنبه 91 اردیبهشت 5 :: 11:35 صبح ::  نویسنده : دختر کویر

 

کار جناب  آقای محمد تقی خان ارزشمند اجرای برنامه قرآنی با 51 روش جالب

ولی هیچ با خودتون فکر کردید که اگه ایشون و البته همه کسانی که در این زمینه ها کار می کننداین استعداد این تلاش و مجاهدت رو در معارف قرآنی برای مثال در تفسیر قرآن خرج می کردن الان چه گوهر هایی که از این دریای ناب کشف نشده بود.

با توجه به این سخنان امام خامنه ای:

باید وارد شوید و قرآن را حفظ کنید. من در برنامه‌هاى این دو سه روز که پخش شد، دیدم بچه‌هاى کوچک ما قرآن را با خصوصیات آیه، سوره، صفحه به صفحه و خط به خط حفظ کرده‌اند. بسیار کار جالبى است. بسیار زیباست. واقعاً باید از پدران و مادران این بچه‌ها تجلیل کرد. بسیار اهمیت دارد که انسان این‌طور با نوجوان خودش کار کند و او را این‌گونه بار بیاورد. اینها مى‌ماند.
البته من یک تذکّر هم بدهم: ذهن این بچه‌ها را با اعداد رایانه‌اى پر نکنید. ما چه کار داریم که فلان سوره چند حرف دارد؟ روزگارى این گونه مسائل لازم بود. روزگارى که خوف تحریف وجود داشت، لازم بود عدد کلمات و عدد حروف، محفوظ باشد. امروز قرآن، هزاران چاپ شده است. چه‌کسى جرأت دارد یک حرف از قرآن کم یا زیاد کند؟ این کارها امروز لازم نیست. به‌جاى این کارها، بگویید حفظ کنند که در خواتیم آیات، تعبیراتِ مثلاً «و هو السّمیع العلیم» چند جا در فلان سوره آمده است. سمیع یا علیم یا قدیر؛ چند تا از اینها با هم آمده است. کدام یک با هم آمده است. اینها خوب است. اینها را حفظ کنند. اینها در فهم معانى آیات تأثیر مى‌گذارد. ببینند در آیاتِ مثلاً اوّلِ این سوره تا آخر سوره، چند بار کلمه وحى آمده است. مثلاً در چند آیه به پیامبر اشاره شده است که این قرآن به‌سوى تو وحى مى‌شود. مثلاً نکات مکرّر در سوره - هر سوره‌اى را که مى‌خواهد بخواند - استخراج شود. فرض بفرمایید این آیات مربوط به سوره‌ى «فصّلت» است. در این سوره راجع به وحى مکرراً صحبت شده است. نوجوان این نکات را استخراج و حفظ کند. اینها مهمّ است. این‌که چند حرف است یا صفحه‌ى چندم است، مهم نیست. ما که قرآن با چاپ واحد نداریم؛ صدها چاپ قرآن داریم. آغاز یک سوره در این قرآن، صفحه‌ى 325 است، اما در قرآن دیگر ممکن است صفحه‌ى 100 باشد. لذا باید به بچه‌ها نکات لازم و مفید که آنها را به فهم مفاهیم قرآن نزدیک مى‌کند، یاد دهید تا مثل نقشى که در سنگ مى‌ماند، تا آخر عمر در ذهنشان بماند و مایه‌ى برکت شود.

 

بیانات مقام معظم رهبرى در مراسم اختتامیه مسابقات قرائت قرآن (1373/10/14 - 00:00)

 

 و البته  یک  خاطره از محافظ ایشان

همه افراد خانواده آقا حافظ کل قرآن هستند

منزل حضرت آقا یک خانواده پرجمعیتی است، خودشان، خانمشان و شش تا فرزند با ایشان زندگی کرده‌اند که همه الآن ازدواج کرده‌اند و رفته‌اند؛ هر هشت نفر این خانواده حافظ کل قرآن هستند. مأنوس قرآن بودن یعنی این. کل افراد خانواده قاری و حافظ قرآن‌اند. شماها شاید چندین بار صدای قرآن آقا را شنیده باشید، ولی تشخیص نداده‌اید. چون بعضی موقع‌ها رادیو پخش می‌کند. هر موقع هم پخش می‌کند چون خودش هم نمی‌داند اشتباهاً می‌گوید مصطفی اسماعیل.

لحن آقا، مصطفی اسماعیل است. آقا در جوانی قرائت دارد. صوتش را رادیو پخش می‌کند به اسم مصطفی اسماعیل.

 

ولی این دلیل شرکت نکردن در این برنامه های با برکت نیست اصلا هرجا قرآن تلاوت بشه برکت هم همراهش هست ولی هرچه میزان تدبر در قرآن بیشتر این برکت بیشتر است.




موضوع مطلب :
سه شنبه 91 فروردین 29 :: 7:9 صبح ::  نویسنده : دختر کویر

همایش زندگی در پرتو قرآن در حماسه سازان برگزار شد اینجانب که با خانواده گرام رفته بودیم دره گاهان و تا پنج هنوز برنگشته بودیم ولی از دوستان درباره محتوای همایش سوال کردم و حیفم اومد نتایج رو در اختیار شما قرار ندهم

کلاس های طرح مترجمی قرآن چند سالی است در اردکان برگزار می شود دوره اول در تکیه مزرعه سیف و یک دوره در مسجد روح الله این طرح که برمبنای ترتیب کلمات قرآن کریم از آسان به مشکل و تقریبا تعداد کاربرد است نمونه های زیادی دارد و محققین قرآنی مختلفی روی این طرح کار کرده اند ( با رعایت نکات مختلف)  اما طرح تدریس مربوط به جناب آقای حسینی و یک موسسه در مشهد می باشد .و سخنران این همایش هم همین جناب حسینی بوده اند.بنده چند دوره ای در این طرح شرکت داشته ام که نقایصی از جمله اشکالات کتاب و توجیه نبودن مربیان و قوانین سخت گیرانه ای مثل حذف در صورت غیبت بیشتر از دو جلسه دارد. نکته جالب توجه اینکه هر گاه اعتراضی به این کلاس می شود(از جمله به میزان هزینه ی آن ترمی (2.5ماه) چهل هزار تومان یا عدم پاسخگویی  مر بوط به قواعد عربی مطرح شده در کتاب یا اشکال به نحوه ترجمه) می شود پاسخ این است که بله شما حاضر نیستید برای قرآن هزینه کنید یا بروید مرکز تبلیغات ثبت نام کنید کلاس رایگان برگزار می کند یا اینکه باید طبق کتاب پیشرفت هر گونه سوال خارج از سطح کتاب نباید پرسیده شو و از این حرف ها . البته این طرح حتما و یقینا امتیازاتی دارد که باعث جذب عده ای شده از جمله این که در طول شش ترم تمام قرآن ترجمه می شود و ........... ولی نکته مورد اعتراض این است که مرتبا بیان می شود که برگزار کنندگان این طرح قصد به دست آوردن سود اقتصادی ندارند و فقط و فقط برای قرآن کار می کنند یا این طرح نظیر ندارد و غیره

حال نکته جالب این که شما وقتی وارد این طرح می شوید یک سی دی به شما می دهند که حاوی یک سخنرانی آقای حسینی درباره ی توجه به قرآن و اینکه قرآن در میان ما مهجور است می باشد و نکته جالب تر اینکه سخنرانی آقای حسینی در حماسه سازان تکرار همان سخنرانی ضبط شده مربوط به سالهای گذشته بوده است . یعنی واقعا در مورد زندگی در پرتو قرآن ( که نام این همایش بوده است) بیش از همین یک سخنرانی امکان وجود نداشته یا نکند دوباره کار فرهنگی در این مملکت دست اهلش نیفتاده (طبق معمول البته)

ضمیمه اینکه : این طرح در میبد شروع به کار کرده و با استقبال زیادی مواجه شده بر خلاف اردکان که برای هر دوره جدید حدود 20نفر ثبت نام می کنند که عموما هم ادامه نمیدهند یعنی یک ترم می خوانند و رها می کنند .

 

 




موضوع مطلب :
جمعه 91 فروردین 25 :: 8:29 صبح ::  نویسنده : دختر کویر

اگه شما هم یه بچه سه تا احتمالا ده ساله داشته باشین هر دفعه که از کنار پارک شهر رد می شین توجه تون به این موضوع جلب می شه که چقدر تعداد وسایل بازی بچه ها نسبت به جمعیتشون کمه

با تشکر قبلی از شهرداری بابت نصب این زمین بازی مخصوص بچه ها باید گفت که الان که وقت پارک رفتنه این وسایل معمولا ازدحام زیادی داره سیل بچه ها مشغول بازی کردن هستن اگه بشه یه دونه دیگه از همین زمین های بازی در پارک شهر نصب کنن خیلی خوب می شه در ضمن اگه بشه شهرداری چند وقت یک بار این وسایل رو ضد عفونی کنه نمی دونم این کار از نظر بهداشتی معنایی داره یا نه  ولی با توجه به انبوه بچه ها اگه این کار عملی باشه می تونه جلوی مریض شدن بچه ها رو بگیره.

 در مورد پارک آزادی هم سوال اینه ( سوال من نه البته سوال پسر سه ساله ام) که چرا وسایل برقی اون  شروع به کار نمی کنن ؟

 




موضوع مطلب :
شنبه 91 فروردین 19 :: 7:48 صبح ::  نویسنده : دختر کویر

 

این گفتگو رو در روزنامه جام جم بخونید که مربوط به 14 فروردین است (البته اگه حوصله دارین) که خلاصه اش این میشه که :

دکتر محمد اسلامی، رئیس اداره سلامت خانواده و جمعیت وزارت بهداشت اصرار دارن که وزارت بهداشت قصد نداره تعداد فرزندان رو در پیام هاش تعیین کنه و فقط میخواد آمار بارداری های پرخطر رو کاهش بده  و همچنین این که تصمیم گیری برای تعداد فرزندان نباید سیاسی باشه و اینکه ممکنه کشور ما به رشد منفی برسه که به نظرشون این مسئله واقع نمی شه جناب اسلامی تاکید می کنه که

وزارت بهداشت  شعار دو بچه کافی است رو را از سرفصل های خود حذف کرده است و به جای آن شعار «برای سلامت خانواده، تصمیم جهت تعداد فرزندان باید مسوولانه، آگاهانه و آزادانه باشد» را در نظر گرفته است.

هرچند که در ابتدای مصاحبه مصاحبه کننده گفته که متن اصلی این شعار اینه که :

در جهان 7 میلیارد نفری برای سلامت خانواده، تصمیم جهت تعداد فرزندان باید مسوولانه، آگاهانه و آزادانه باشد»

ولی جناب اسلامی  در بیان شعار عمدا یا سهوا عبارت در جهان هفت میلیاردی رو حذف می کنن شاید به نظر برسه که این موضوع مهم نیست ولی وقتی من این مصاحبه رو خوندم با خودم فکر کردم که چرا پس اون پوستری که من از این شعار دیدم خیلی بیشتر از شعار دو بچه کافی است باعث شد که فکرکنم دو بچه کافی هست  شاید هم یکی و در واقع اثر گذاری آن بر خلاف ظاهر این شعار بود که پریروز رفتم مرکز بهداشت و دورباره این پوستر رودیدم که هرچی گشتم نتونستم عکسش رو توی اینترنت پیدا کنم  شما هم اگه برای واکسن زدن به دلبندتون تشریف ببرین حتما می بینین ولی مضمونش اینه یه  هفت بزرگ کشیدن و یه کره زمین کوچولو بالای این هفت که انگار داره می افته توی دهن هفت یعنی به طور مستقیم به شما می گه درسته که با شعورت و آزادیت احترام گذاشتیم و گفتیم تعداد بچه هات رو خودت انتخاب کن ولی همون دو تا بچه هه زیادیته

من روی  این  موضوع که بالاخره جمعیت ایران کمه یا زیا د حرفی ندارم هر چند که این سخنرانی آقا گوشه ذهنمه ولی خب نمی خوام در این مورد صحبت کنم منظور من صداقت کلام و عمل مسئولان محترمه که حالا توی موضوعات کوچیک هم نایاب شده (البته که قصد سیاه نمایی ندارم)




موضوع مطلب :
پنج شنبه 91 فروردین 10 :: 12:52 صبح ::  نویسنده : دختر کویر

راستی اگه وقت کردین 9 و ده شب به بعد  یه گشتی توی حوالی پارک شهر و جاهایی که مسافران نوروزی چادر زدن بزنید از دیدن هم وطنانمون شوکه می شید

البته برای فضولی نرید برای گردش برین از اون صحنه ها هم مستفیض می شین.




موضوع مطلب :
پنج شنبه 91 فروردین 10 :: 12:50 صبح ::  نویسنده : دختر کویر

یه ماجرایی براتون تعریف می کنم که توی شهر خودمون اتفاق افتاده 

یکی از اقوام ما که دخترش تازه به سن تکلیف رسیده و با یه شوق  و ذوقی چادر سرش می کنه که آدم دلش می خواد دست مادرش رو ببوسه(این جور تربیت کردن توی زمونه ی ما کار هر کسی نیست) این دخملش رو می بره یکی از پزشکان متخصص اطفال شهرمون که از قضا کارش هم گرفته  وقتی وارد مطب می شن دکتر .... به این دختر بچه می گه این چیه سرت کردی مگه بابات شیخه

نه واقعا لذت می برین سطح شعور و کمالات این فرد رو .چی میشه که یکی که حداقل 12 سال توی دانشگاه های این مملکت درس خونده آخرش دیدش نسبت به حجاب می شه این .حالا شما بگو نظام برنامه داره.

چون بحث تربیت شد دلم می خواداینو بگم که ما برای تربیت دینی بچه هامون لازم نیست از بچگی با زور قران یادشون بدیم یا برای بچه سه ساله چادر مشکی و مقنعه بدوزیم و از این جور کارها برای تربیت دینی باید خودمون به شعائر اسلامی احترام بگذاریم و به نظر من بیش از همه سعی کنیم فرزندانمون رو عقل مدار تربیت کنیم اگه من یه زن عاقل باشم حتی اگه مسلمون نباشم و یا به حجاب اعتقادی نداشته باشن حداقلش اینه که می فهمم چه لباسی رو کجا بپوشم اگه ما اسلام رو بر مبنای عقل به فرزندانمون معرفی کنیم  مسلمون های واقعی داریم که با مرور زمان پس رفت نمی کنن.

 




موضوع مطلب :
دوشنبه 91 فروردین 7 :: 8:21 صبح ::  نویسنده : دختر کویر

این پیش داوری از کجا می اد برای چی اینقدر بد عمل کردیم و از طرف جبهه فرهنگی مقابل ما این قدر خوب عمل شده که تا یکی می خواد درباره حجاب حرف بزنه در برابرش موضع می گیریم کاش فقط این بود اصلا اگه یه زن محجبه بخواد حرف بزنه در برابرش موضع می گیریم چند وقت پیش که یا اتوبوس مسافرت رفته بودم از دو تا خانم که صدای لپ تاپشون زیاد بود و داشتن توی اتوبوس فیلم می دیدن خواستم صداش رو کم کنن یا از گوشی استفاده کنن برگشتن بهم گفتن شما چادری ها همتون عقده ای هستین چون ما موهامون بیرونه و چادر نداریم می خواین بهمون گیر بدن و بعد حتی توهین هم کردن این در حالی بود که صدای رایانه اش شون تا سه چهار تا صندلی جلوتر و عقب تر شنیده می شد و به نظر من این که انسان به آزادی اجتماعی دیگران احترام نزاره نشونه ی عقده ای بودنه  بگذریم.....

به نظر من حتی رسانه های کشور ماهم در جبهه ی  مقابل اسلام  هستن یا دانسته و به احتمال کمی ندانسته .

برنامه اسلامی این نیست که یه کارشناس ساعت 12 و نیم شب دعوت کنیم نه حتی شبکه قرآن طراحی کنیم و توش یک ریز قرآن وسخنرانی پخش کنیم کار فرهنگی اینه که اون سریالی که می سازیم که از قضا بیننده هم داره توش بر علیه اسلام و نماد هاش حرف نزنیم تا چند سال قبل اعتراضی که به تلویزیون می شد این بود که توی فیلم هاش هیچ نمادی از زندگی اسلامی نیست ولی حالا نماد های ضد اسلامی در فیلم های تلویزیون ما فراوونه

من گاهی فکر میکنم طرف مقابل یک استراتژی قوی برای مبارزه با اسلام داره ولی ایران اسلامی ما ساکت و خاموش نشسته و حتی گاهی با همون استراتژی همراهی می کنه شما چی فکرمی کنید.؟(بدون بغض بدون کینه)

 




موضوع مطلب :
<   <<   6   7   8   9   10   >>   >   
درباره وبلاگ

آرشیو وبلاگ
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 8
بازدید دیروز: 8
کل بازدیدها: 120321

عنوان لوگوی شما



>