سفارش تبلیغ
صبا ویژن
شهر من گمشده است اردکان
وبلاگ حرف هایی خودمانی است در مورد شهرم حرف هایی که شاید به تعداد شهر های ایران قابل تکرار باشند
چهارشنبه 93 اسفند 6 :: 7:26 صبح ::  نویسنده : دختر کویر

به بهانه پخش دوباره سریال خانه سبز

.

.

.

.

الکی مثلا من روزنامه ام

از شوخی بگذریم این روزها سریال خانه ی سبز در حال باز پخش است سریالی که سعی کردنکته هایی  برای بهبود روابط در خانواده با زبانی شیرینی و هنرمندانه به تصویر بکشد و احتمالا در ذهن بیشتر بینندگان تلویزیون در آن سالها خاطره خوبی به جا گذاشته است .

من به خاطر می آورم که در دوران نوجوانی  این سریال جزء برنامه هایی بود که خانوادگی تماشایش می کردیم و و البته همگی لذت می بردیم اما این روزها که دوباره می بینمش فکر می کنم:

این سریال در آن روزها به ما یاد می داد که

می شود فرزند یکی یکدانه بود و خواهر و برادری نداشت اما خوش بخت بود و شاد و راضی .

می شود فرزندانت هیچ خاله و دایی نداشته و حتی عمه و عمو نداشته باشند اما تو اصلا به این موضوع فکر نکنی و برایشان ناراحت نباشی

می شود تک فرزند بود و هیچ یک از مشکلاتی که این روزها روانشناسان می گویند گریبان فرزندان تک را می گیرد به تو آسیبی نرساند

اصلا می شود تک فرزند بود و از همه  ی بچه های خانواده های چند فرزنده شاد تر بود خوشبخت تر بود و راضی تر

نمی دانم چرا آن روزها هیچ کس به شادی های فرید شک نکرد هیچ کس شک نکرد که مگر می شود تا این حد تنها بود و در عین حال شاد نمی دانم چرا آن روزها کسی نگفت تک فرزندی آفت است و هزاران مشکل در پی دارد چرا کسی نگفت کار زنان در بیرون از منزل موجب تمایل به تک فرزندی می شود و همه از این که تلویزیون ک زن وکیل را که صاحب یک خانواده شاد بود به تصویر کشیده شده است ذوق زده بودند

از این سوال ها زیاد است و من بیشتر از این ها به پیام های ناقص و شاید غلطی فکر می کنم که امروز از تلویزیون و در سریال ها منتشر می شود و سال های سال بعد شاید به اشتباهاتشان پی ببریم

مراقب آن چه می بینیم باشیم .....

 

 




موضوع مطلب :

درباره وبلاگ

آرشیو وبلاگ
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 13
بازدید دیروز: 11
کل بازدیدها: 120337

عنوان لوگوی شما



>