سفارش تبلیغ
صبا ویژن
شهر من گمشده است اردکان
وبلاگ حرف هایی خودمانی است در مورد شهرم حرف هایی که شاید به تعداد شهر های ایران قابل تکرار باشند
سه شنبه 91 اردیبهشت 5 :: 11:35 صبح ::  نویسنده : دختر کویر

 

کار جناب  آقای محمد تقی خان ارزشمند اجرای برنامه قرآنی با 51 روش جالب

ولی هیچ با خودتون فکر کردید که اگه ایشون و البته همه کسانی که در این زمینه ها کار می کننداین استعداد این تلاش و مجاهدت رو در معارف قرآنی برای مثال در تفسیر قرآن خرج می کردن الان چه گوهر هایی که از این دریای ناب کشف نشده بود.

با توجه به این سخنان امام خامنه ای:

باید وارد شوید و قرآن را حفظ کنید. من در برنامه‌هاى این دو سه روز که پخش شد، دیدم بچه‌هاى کوچک ما قرآن را با خصوصیات آیه، سوره، صفحه به صفحه و خط به خط حفظ کرده‌اند. بسیار کار جالبى است. بسیار زیباست. واقعاً باید از پدران و مادران این بچه‌ها تجلیل کرد. بسیار اهمیت دارد که انسان این‌طور با نوجوان خودش کار کند و او را این‌گونه بار بیاورد. اینها مى‌ماند.
البته من یک تذکّر هم بدهم: ذهن این بچه‌ها را با اعداد رایانه‌اى پر نکنید. ما چه کار داریم که فلان سوره چند حرف دارد؟ روزگارى این گونه مسائل لازم بود. روزگارى که خوف تحریف وجود داشت، لازم بود عدد کلمات و عدد حروف، محفوظ باشد. امروز قرآن، هزاران چاپ شده است. چه‌کسى جرأت دارد یک حرف از قرآن کم یا زیاد کند؟ این کارها امروز لازم نیست. به‌جاى این کارها، بگویید حفظ کنند که در خواتیم آیات، تعبیراتِ مثلاً «و هو السّمیع العلیم» چند جا در فلان سوره آمده است. سمیع یا علیم یا قدیر؛ چند تا از اینها با هم آمده است. کدام یک با هم آمده است. اینها خوب است. اینها را حفظ کنند. اینها در فهم معانى آیات تأثیر مى‌گذارد. ببینند در آیاتِ مثلاً اوّلِ این سوره تا آخر سوره، چند بار کلمه وحى آمده است. مثلاً در چند آیه به پیامبر اشاره شده است که این قرآن به‌سوى تو وحى مى‌شود. مثلاً نکات مکرّر در سوره - هر سوره‌اى را که مى‌خواهد بخواند - استخراج شود. فرض بفرمایید این آیات مربوط به سوره‌ى «فصّلت» است. در این سوره راجع به وحى مکرراً صحبت شده است. نوجوان این نکات را استخراج و حفظ کند. اینها مهمّ است. این‌که چند حرف است یا صفحه‌ى چندم است، مهم نیست. ما که قرآن با چاپ واحد نداریم؛ صدها چاپ قرآن داریم. آغاز یک سوره در این قرآن، صفحه‌ى 325 است، اما در قرآن دیگر ممکن است صفحه‌ى 100 باشد. لذا باید به بچه‌ها نکات لازم و مفید که آنها را به فهم مفاهیم قرآن نزدیک مى‌کند، یاد دهید تا مثل نقشى که در سنگ مى‌ماند، تا آخر عمر در ذهنشان بماند و مایه‌ى برکت شود.

 

بیانات مقام معظم رهبرى در مراسم اختتامیه مسابقات قرائت قرآن (1373/10/14 - 00:00)

 

 و البته  یک  خاطره از محافظ ایشان

همه افراد خانواده آقا حافظ کل قرآن هستند

منزل حضرت آقا یک خانواده پرجمعیتی است، خودشان، خانمشان و شش تا فرزند با ایشان زندگی کرده‌اند که همه الآن ازدواج کرده‌اند و رفته‌اند؛ هر هشت نفر این خانواده حافظ کل قرآن هستند. مأنوس قرآن بودن یعنی این. کل افراد خانواده قاری و حافظ قرآن‌اند. شماها شاید چندین بار صدای قرآن آقا را شنیده باشید، ولی تشخیص نداده‌اید. چون بعضی موقع‌ها رادیو پخش می‌کند. هر موقع هم پخش می‌کند چون خودش هم نمی‌داند اشتباهاً می‌گوید مصطفی اسماعیل.

لحن آقا، مصطفی اسماعیل است. آقا در جوانی قرائت دارد. صوتش را رادیو پخش می‌کند به اسم مصطفی اسماعیل.

 

ولی این دلیل شرکت نکردن در این برنامه های با برکت نیست اصلا هرجا قرآن تلاوت بشه برکت هم همراهش هست ولی هرچه میزان تدبر در قرآن بیشتر این برکت بیشتر است.




موضوع مطلب :

درباره وبلاگ

آرشیو وبلاگ
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 14
بازدید دیروز: 11
کل بازدیدها: 120544

عنوان لوگوی شما



>