سفارش تبلیغ
صبا ویژن
شهر من گمشده است اردکان
وبلاگ حرف هایی خودمانی است در مورد شهرم حرف هایی که شاید به تعداد شهر های ایران قابل تکرار باشند
شنبه 91 شهریور 18 :: 11:55 صبح ::  نویسنده : دختر کویر

خواننده گرامی مدتها قبل به تمسخر گفته بود نتوانستی بر محدودیت کلمات غلبه کنی و مجبور شدی پستت را به دو قسمت تقسیم کنی بله برادر من نتوانستم

ولی راه دیگری پیدا کردم

متن رسمی‌ای که درباره مستند می‌شود نوشت، یک همچین چیزی‌ست:

“هر سال، تعدادی زیادی از دانشجویان نخبه‌ی دانشگاه شریف و دیگر دانشگاه‌های برتر کشور، برای ادامه‌ی تحصیل، مهاجرت کرده و راهی کشورهایی نظیر امریکا می‌شوند. حسین، راوی مستند، که خود از دانشجویان مقطع ارشد دانشگاه شریف است، به بررسی این پدیده می‌پردازد.”

توضیح غیر رسمی‌اش اما، تقریبا همین چند خط است:

“آن‌ها که می‌روند وطن‌فروش نیستند. آن‌هایی که می‌مانند عقب مانده نیستند. آن‌هایی که می‌روند، نمی‌روند آن طرف که مشروب بخورند. آن‌هایی که می‌مانند، نمانده‌اند که دینشان را حفظ کنند. همه‌ی آنهایی که می‌روند سبز نیستند. همه‌ی آن‌هایی که می‌مانند پرچم به دست ندارند. آن‌هایی که می‌روند، یک ماه مانده به رفتنشان غمگین می‌شوند. یک هفته مانده می‌گریند و یک روز مانده به این فکر می کنند که ای کاش وطن جایی برای ماندن بود. و آن‌هایی که می‌مانند، می مانند تا وطن را جایی برای ماندن کنند…”

این همان متنی‌ست که روی کارت دعوت‌های مراسم رونمایی نوشته شده است، و البته منبع اصلی‌اش، یکی از نشریات دانشجویی دانشگاه شریف است. پی‌رنگ مستند میراث آلبرتا، چیزی‌ست نزدیک به همین متن.

حالا این مستند دو شنبه بیستم ساعت 6 در سالن همایش فرهنگسرای خاتمی نمایش داده می شود  اگر وقت دارید  و موضوع آن برایتان جالب است تشریف ببریدالبته گویا تماشای آن رایگان هم می باشد

فقط کاش نقش هر یک از این چهار نهاد را در نمایش این مستند توضیح می دادند و کاش لوگوی آن را کم حجم تر طراحی می کردند.




موضوع مطلب :

درباره وبلاگ

آرشیو وبلاگ
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 2
بازدید دیروز: 18
کل بازدیدها: 120593

عنوان لوگوی شما



>