• وبلاگ : شهر من گمشده است اردكان
  • يادداشت : دهه حذف شده
  • نظرات : 1 خصوصي ، 10 عمومي
  • چراغ جادو

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     


    با سلام

    هر نوع تغييري سازنده نيست! کما اينکه در دوران سنتي افلاطون و ارسطو و ساير انديشمندان با تغيير مخالف بودند! در واقع در تغيير عصر پست مدرن خط و مشي فرهنگ غرب لحاظ ميشه بطور مثال اين تغيير به معناي روي آوردن خيلي از انسان ها به سبک هاي شيطان پرستي و مخالف اخلاق هم هست! اونطرف سکه دنياي غرب براي انسان هاي مدرني که وارد عصر پست مدرن شده اند و علاقه اي به گروه هاي ضد اخلاقي ندارند گروه هاي ديني و عرفان هاي کاذب رو تعبيه مي کنه! گرايش به مذهب بودا در جوامع اروپا و آمريکا يا ميدان دادن به آميش ها رو بررسي کنيد! يعني براي قشر اخلاقي و ضد اخلاقي خودشون تغذيه فراهم مي کنند و ابتکار عمل رو بدست مي گيرند! مسلما غرب سعي مي کنه ابتکار عمل رو در دوره پست مدرن با اين وسائل از دست نده! انسان ذره اي پست مدرن براي اينکه خودش رو با بي عدالتي موجود منطبق کنه و به دنبال تغيير شرايط نره خودش رو به وسيله موسيقي، عرفان کاذب و ... (که در ايران نيز دارد رايج مي شود متاسفانه) تغيير مي دهد. البته از اين تعداد هستند عده فراواني که در غرب نور اسلام را مشاهده مي کنند و مسلمان مي شود اما استراتژيست هاي غربي سعي مي کند با ايجاد يه چهره خشن و طالباني از اسلام و گاهي با تصويب برخي قوانين (مثل قوانين ممنوعيت حجاب در دانشگاه و ...) اين مسئله رو کنترل کنند (که بحمدالله نتيجه عکس داده است.) و اقشار رو به سمت فرقه هاي معنوي کم خطر براي غرب سوق بدهند.(در واقع غرب به دنبال جهاني سازي است نه جهاني شدن! يعني پروُژه اي نگاه مي کنند و نه پروسه اي!)

    من اسلام شناس نيستم اما مطمئن در اسلام هم هر تغييري ممدوح نيست! در اسلام تغيير اگر بوسيله نوآوري با حفظ اصول اسلام و آن تعريف خاص خود باشد ممدوح است اما در مقابل آن اگر تغيير به معناي بدعت باشد مذموم و حرام است. ببخشيد طولاني شد.

    موفق باشيد

    يا حق

    پاسخ

    سلامواقعا ممنونم از توضيحاتتون و البته وقتي که صرف کرديد موفق باشيد

    سلام

    در مورد بحران به فراخور زمان بايد توجه داشت...

    بحران دوران مدرن همان بحران هويت و بي ريشگي است که البته علتش در جامعه غرب بي بند و باري و کثرت و ...(به ترتيب اولويت به نظر من) و در جامعه ما نيز شايد کثرت و بي بند و باري و ... (به ترتيب اولويت به نطر من)باشد اما دوران مدرن سرآمده و اتفاقا يکي از نقاط شروع دوره مدرن انقلاب اسلامي ايران و پايان عصر افراط در ماديگري بود(البته فقط يکي از اونها چرا که نقاط شروع بسيار زياد و متعددي دارد) که نظريه استراتژيست هاي غربي بعد از پايان جنگ سرد از جمله هانتينگتن براي مصادره اين فضا و انحراف اذهان بود دقيقا( قبلا هم نقدي به مقاله تجديد حيات اسلام و نطريه برخورد تمدن ها دکتر دويت محمدي در اين خصوص به عنوان کار علمي دانشگاهم نوشته ام که در سايت خانه دانشجو سابق نيز منتشر شد)
    به اعتقاد من، بحران کنوني دوران پست مدرن (با آن ويژگي هاي خاص خود در همه سطوح علمي، هنري، معماري، فلسفي و ... که دارد) بحران ذره اي شدن انسان هاست(به تعبير هابرماس اگه اشتباه نکنم) که البته در جوانان ايراني فوق العاده نمود دارد يعني بطور مثال در مناسبات اجتماعي به جاي تغيير در جامعه(که مختص عصر مدرن بود) به تغيير در نوع نگاه خود(مثلا تغيير در نوع موسيقي که گوش مي دهد) مبادرت مي کند! ديگه ساده تر از اين نميتونستم بگم ببخشيد. موفق باشيد ياحق.

    پاسخ

    سلامممنون از پاسخ سادتون که خيلي کمش رو فهميدمحالا اين بده که آدم تغيير رو از خودش شروع کنه؟يا اين تغيير تغييري سازنده نيست؟اگه البته کلا اشتباه متوجه نشده باشم؟
    سلام
    وبلاگ دست نوشته هاي يک شخص حقيقي راه اندازي شد خواهش ميکنم بريد سر بزنين و من رو راهنمايي کنيد.باتشکر
    بله دقيقا ، از چشم مردم افتاده را مردم سرنگون مي کنن و از چشم خدا هم که افتاد خب خودش سرنگون مي کنه ، ما بقول ابيطالب مراقب خانه . شتران خود هستيم و شتران و خانه خدا را هم خودش مراقبت ميکنه ، ما هم ممنونيم از آزادي بيان متقابل
    عليکم السلام !
    بله دقيقا ! صلاح وبلاگ خويش خسروان دانند .
    ولي ما کجا از تربيت شاه گفتيم ؟ او اگر تربيت داشت که سرنگون نمي شد ! و از چشم مردم نمي افتاد و مثل شما بود که اعتقاد به او داشته باشد ، ولي مگر پيدا مي شود يکي که اعتقاد به او داشته باشد !
    که اين عبرت است براي آنکه ديگران به او اعتقاد دارند تا مراقب باشد که از چشم مردم نيفتد و مثل شاه سرنگون نشود

    پاسخ

    سلامشما فرموديد نسلي که انقلاب کرد تربيت رژيم شاهنشاهي بود و بنده پاسخ شما رو دادم در ضمن تمام بنده گان خدا بايد مراقب خود باشند نه اينکه تا از نظر خلق نيفتند بلکه تا از نظر خدا نيفتندممنونم که شما حداقل در اين فضاي مجازي اهل آزادي بيان هستيد و اگر نه که هستند دوستاني که ....بگذريم


    سلام

    امروز بنده شاهدم که نوجواناني پيدا ميشن که بعضا صبح تا شب بخاطر خدمت به اهل بيت زحمت مي کشند بدون هيچ گونه چشم داشتي... مثالش را در يک سال اخير بواسطه شغلم زياد ديده ام و زياد هم کلام شدم! دوست ندارم بگويم که نسل دهه پنجاه و چهل در حق اين ها کوتاهي کردند و حتي امروزه هم مي کنند!

    جالب بود در اواخر شهريور يکي از مسئولين گفت به اين ها بعضي وقت ها غذا نمي دهم که مبادا انگيزه اين بچه ها غذا خوردن بشود! مخالفت کردم و گفتم اگر آن قدر آموزه تان جذاب باشد اين مسائل در حواشي قرار مي گيرد...

    يادم هست يک روز از نوجواني پرسيدم غذا خورده اي؟ گفت نه گفتم چرا گفت غذايم را دادم به يک گرسنه محتاج!

    اگر امروز جنگ بود ثابت ميشد که چقدر امثال حسين فهميده ها داريم و غافليم!

    اما مسئول محترم فرهنگي بزرگوار نفهميدن که بحران هويت براي عصر مدرن بوده نه امروز که وارد عصر پست مدرن شده ايم! لذا سي سال عقب هستند برخي مسئولين فرهنگيمان!

    پاسخ

    سلامممنون از نظرتونمن سخن شما رو قبول مي کنم در پاکي نسل امروز بحث در مورد وظايفي است که انجام نشده بحث بر سر غفلت هايي است که شده متاسفانه بنده در مورد اين مدرن و پست مدرن چيزي نمي دونم اگه مي شه شما بفرماييد الان بحران اين پست مدرن چيه؟

    همبلاگستاني  جان سلام گل تقديم شما

    http://parsiname.parsiblog.com/
    براي راي دادن جا نمومين!
    فقط تا يکشنبه 21 مهر!
    ياعليمؤدب 

    عليکم السلام ، ما هم مي دانستيم شما چه مي خواهيد بگوييد ، ولي گفته ي شما عرض ما را مي رساند ! در ثاني چرا فرموديد : من به آقا اعتقاد دارم ؟! مگر حرف از عدم اعتقاد شما زده شده !؟
    ما اين را هم مي دانستيم ! همچنين اعتقادتان به مسئولين را ! و کم کم اعتقاد به راهکارشان هم رو مي شود و چي ؟ بماند ! تا خودتان رو کنيد !
    پاسخ

    سلامما که کاملا رو هستيم و هيچ غلاقه اي هم به روکردن بقيه و رونمايي از اعتقاداتشان نداريمشما صحبت از موفقيت تربيت نسلي مذهبي توسط رژيم شاهنشاهي نموديد خواستيم از خواب غفلت بيدارتان کنيم که رژيم پهلوي با خانه جونان مي خواست جونان ما را در آغوش غفلت و شهوت بخواباند در مورد اعتقاد به مقام حضرت ماه هم وبلاگ خودمان است و دلمان مي خواهد اعتقاد به ايشان را در تک تک پست ها و نظراتش با صداي بلند فرياد بزنيم در ضمن از تشريف فرمايي شما خيلي خوشحاليم و کمال امتنان را داريم
    سلام عليکم
    بله دقيقا ، چيزي که کم حافظه بودن اينجور آدما را مي رساند همانست که فرموده ايد : مربي و تربيت کننده نسل جديد کي بوده ؟
    نسل قبلي که تربيت شده زمان شاه !؟ بود ، نسل فعلي دسپخت جمهوري اسلامي ايران است !؟
    پس بابا ايول به شاهنشاهي !
    البته بعضي خيلي هم راضيند از نسل فعلي ، مثل مقام معظم رهبري ، منتهي سطح مثلا خيابان ها چيز ديگري نشان مي دهد ، براي همين مثلا اعتکافها و امثال اين را رسانه هاي دولتي خيلي پر رنگ مي کنند که حرف مثلا آقا درست در بيايد و ...
    پاسخ

    سلاممن به آقا اعتقادقلبي و البته عقلي دارم و به نظر من نتيجه گيري شما ساده لوحانه است.رژيم شاهنشاهي نسلي را که جنگيد تربيت نکردند بلکه دم مسيحايي امام آنها را زنده کرد نسل جديد هم هرچند مشکلاتي دارد ولي اگر با دنيا مقايسه شود يک سرو گردن از آنها بالاتر است اعتکاف هارا رسانه دولتي بزرگ نمي کند اعتکاف ها مساله بزرگ و مهمي است وقتي در دنيا بحران معنويت است آن وقت در کشور ما جوانان مشتاق زيادي در اين همايش معنويت شرکت مي کنند يعني مساله بزرگ استمن مي خواستم بگويم مسئولان فرهنگي ما اشتباهاتي داشته اند اما امروز نيز که مي خواهند براي اصلاح اقدام کنند نيز راه را گم کرده اند.
    سلام همسنگر ، يه کم تند رفتين ، همه چي رو انداختين گردن ...!!! يعني من و شما اصلن مقصر نيستيم !!! اگه تو اين کشور زندگي نمي کرديم ! تکليفمون چي بود!؟
    پاسخ

    بله من هم مقصرم و اگر توي اين کشور زندگي نمي کردم نمي دانم چه مي شداز نظر و بازديدتان متشکرم